Wyrobienie nawyku czytania.

Warto wiedzieć jak ważnym elementem rozwoju dziecka jest wyrobienie nawyku czytania dla przyjemności. Nawet najlepsza biblioteka i największe wysiłki nie zachęcą do czytania wszystkich dzieci, w których domach się nie czyta. Gorąco zachęcam do przeczytania materiałów, które przesyłam.

List do rodziców

Jak zachęcić dzieci do czytania

 

Tęcza Nadziei.

phoca thumb m martyna surdej Biblioteka zaproponowała wykonanie prac plastycznych pt. „Tęcza nadziei” i „Jak spędzałem wolny czas w okresie pandemii”. Uczniowie wykonali piękne prace z nadzieją w „roli głównej” pokazując jedność ze wszystkimi, którzy w tym trudnym okresie pozostają w domu. Powieśmy takie tęcze w oknach.

Piękne są również prace „Jak spędzałem wolny czas w okresie pandemii” opublikowane w następnym artykule. Czekamy na kolejne prace.

Czytaj więcej: Tęcza Nadziei.

Jak spędzałem wolny czas w okresie pandemii.

phoca thumb m zuzanna ciso Prace uczniów "Jak spędzałem wolny czas w okresie pandemii."

Czytaj więcej: Jak spędzałem wolny czas w okresie pandemii.

Darmowe biblioteki on-line

ebook  Na czas zamknięcia szkół biblioteka poleca uczniom zastępstwa: gdzie możemy znaleźć darmowe książki. Poniżej przedstawiam wybór bibliotek cyfrowych i innych źródeł darmowych (lub prawie darmowych) ebooków. Zapraszam do skorzystania.

Czytaj więcej: Darmowe biblioteki on-line

Biblioteka Przyjazna Uczniom

certbibl

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania w Przedszkolu

phoca thumb m img 20191001 090409 resized 20191002 101222545  1 października biblioteka przeprowadziła Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania dla przedszkolaków. W scenerii magicznego lasu i pluszaków dzieci słuchały opowiadania drugiej edycji Gangu Słodziaków . Celem akcji jest promowanie głośnego czytania od najmłodszych lat.

Czytaj więcej: Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania w Przedszkolu

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

phoca thumb m img 20190930 112119  Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ustanowiony z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 roku. Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży. 30 września uczniowie klas I-III spotkali się z bohaterami Gangu Słodziaków „Przyjaciele mogą wiele, czyli magia z leśnej polany”.

Czytaj więcej: Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

Jak nie czytam jak czytam.

 phoca thumb m img 20190607 100544 7 czerwca w ogólnopolskiej akcji "Jak nie czytam jak czytam" wzięły udział pięciolatki, sześciolatki oraz klasy I- IV. Przeprowadzenie akcji zaplanowaliśmy w różnych miejscach na terenie szkoły: plac zabaw, przed budynkiem szkoły, na obrzeżach boiska w cieniu drzew. Przez 10 minut młodsze dzieci i uczniowie czytali książki przyniesione z domu, bądź wypożyczone z biblioteki.

Czytaj więcej: Jak nie czytam jak czytam.

Pasowanie na rycerza książki 2018/2019

phoca thumb m img 20190610 112050  Pierwszoklasiści przychodzilido bibliotekina głośne czytanie i wypożyczanie systematycznie już od zerówki. Wtedy czytali im rodzice, a już pod koniec pierwszej klasy robią to samodzielnie. Celem tego spotkania była kontynuacja wcześniejszych wizyt, ale przede wszystkim zainteresowanie uczniów książką i zachęcenie do korzystania ze zbiorów biblioteki, jak również wyrabianie prawidłowych nawyków czytelniczych i wyrabianie szacunku do książki.

Czytaj więcej: Pasowanie na rycerza książki 2018/2019

Szkolne przygody Gangu Słodziaków

 phoca thumb m img 20181004 092239 Nasza szkoła przystąpiła do konkursu edukacyjnego „Szkolne przygody Gangu Słodziaków”, którego celem jest budowanie nawyku codziennego czytania wśród uczniów klas I-III. Czytanie pobudza wyobraźnię, uczy samodzielnego myślenia, ćwiczy pamięć i koncentrację.

Czytaj więcej: Szkolne przygody Gangu Słodziaków