„Matematyka da się lubić”- sukcesy matematyczne uczniów klas IV-VI

phoca thumb m sam 1274  Uczniowie uzdolnieni matematycznie z klas IV-VI rozwijali swoje umiejętności na zajęciach dodatkowych pod opieką p. Renaty Godek. Uczyli się samodzielnego wnioskowania, logicznego myślenia, poprzez ćwiczenia, różnego rodzaju łamigłówki umysłowe oraz ciekawostki, gry i zabawy matematyczne. Odpowiednio dobrane zadania, zabawy i ćwiczenia pobudzały naturalne zainteresowania uczniów oraz zachęcały do własnej inwencji twórczej. Stanowiły one podbudowę do udziału w konkursach matematycznych. Inspirowały uczniów do uczenia się matematyki i pracy poznawczej w projekcie „Tajemnice handlu”.

 

Międzynarodowy Konkurs "Kangur Matematyczny"

38 uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum 20 marca 2014 wzięło udział w Międzynarodowym Konkursie „Kangur Matematyczny” 2014. Uczniowie naszej szkoły osiągnęli bardzo dobre wyniki wśród uczestników z całego kraju:

W kategorii Maluch klasa III-IV

Róg Martyna – drugi stopień– dyplom za bardzo dobry wynik, nagroda książkowa - pod opieką Pani Doroty Krawiec

W kategorii Beniamin klasa V-VI

Małgorzata Zych – trzeci stopień – dyplom wyróżnienia, nagroda książkowa

W kategorii Kadet klasa I-II gimnazjum

Mateuszowi Dziekanowi brakło 0,5 punktu do wyróżnienia

Ogólnopolski Konkurs Przedmiotowy EDI

- Pingwin 2013

- Panda 2014

25 uczniów Szkoły Podstawowej i 8 uczniów z Gimnazjum 21 listopada 2013 wzięło udział w Ogólnopolskim Konkursie Przedmiotowym EDI –Pingwin 2013 z matematyki. Kamil Dereń uzyskał wyróżnienie –pod opieką p. Anny Róg. 33 uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum 8 kwietnia 2014 wzięło udział w Ogólnopolskim Konkursie Przedmiotowym EDI –Panda 2014 z matematyki. Uczniowie, którzy uczestniczyli w konkursach zostali nagrodzeni dyplomami uznania.

Projekt uczniów klasy VI „Tajemnice handlu”

Uczniowie klasy VI opracowali i przedstawiali swoje prezentacje multimedialne oraz krótkie scenki związane z realizacją projektu „Tajemnice handlu” łączącego edukację ekonomiczną, matematyczną i historyczną. Poprzez realizację projektu uczniowie uzyskali niezbędne elementy myślenia ekonomicznego, dobrego zarządzania własnymi zasobami finansowymi tzn. dostosowania wydatków do dochodów. Przekazali młodszym kolegom wiele informacji i ciekawostek na temat historii handlu wymiennego wskazywali jakie produkty służyły do wymiany opowiadali skąd się wzięły pieniądze i jak się zmieniały na przestrzeni wieków wyjaśnili wiele pojęć związanych z bankiem, lokatami, kredytami inwestowaniem i oszczędzaniem pieniędzy oceniali, jaką rolę w obecnym handlu odgrywa reklama czy warto wierzyć bezkrytycznie w reklamę produktu. Uczniowie przedstawiający swoje najlepsze prace zostali docenieni narodami ufundowanymi przez rodziców i panią Dyrektor.